Publiseringsplan Facebook

Facebook er en plattform som bedrifter ofte benytter seg av i forbindelse med markedsføring. Her kan du nemlig klare å nå ut til veldig mange mennesker på veldig kort tid. I denne situasjonen vil også publiseringsplan være et relevant begrep.

En publiseringsplan er et dokument som forteller deg hvordan innholdet skal publiseres. Dette kan gjøres gjennom tekst, illustrasjoner eller en kombinasjon av disse kommunikasjonsformene. I dette tilfellet er det Facebook som har rollen som publiseringsplattform.

I denne artikkelen skal vi se nærmere på dette emnet. For hva er den egentlige forskjellen mellom en innholdsplan og en strategiplan? Vi skal også se på fordelene med SoMe markedsføring med Facebook i spissen. Dersom du synes at det hørtes interessant ut, så er det bare å fortsette å lese!

Innholdsplan til sosiale medier

Når du jobber med å publisere innhold på sosiale medier, så bør du lage en innholdsplan. Innholdsproduksjon vil være nyttig både i forbindelse med markedsføring og med synliggjøring av bedriften din. Markedsføring og synliggjøring er viktig for å holde hjulene i gang.

Det finnes så godt som ingen grenser når det gjelder hvilke sosiale medier som kan brukes til dette. Facebook og Instagram er to av de mest populære plattformene i dag. Det betyr også at disse plattformene blir hyppig brukt i forbindelse med markedsføring og synliggjøring av bedrifter.

Det er viktig å ha tungen rett i munnen når du skal drive med innholdsproduksjon i sosiale medier. Målet er å skille seg ut, og det er derfor viktig å tenke nytt. En kokk kan jo ikke herme etter en annen kokk og forvente et godt resultat. Du bør også velge plattformen som fungerer best for deg.

Det er også mange bedrifter som bruker flere plattformer aktivt, og det er ingen selvfølge at den samme strategien fungerer på alle plattformene. Du bør lage en individuell innholdsplan til hver plattform du skal publisere innhold på, med andre ord. Det vil være veldig nyttig.

Sosiale medier strategiplan

Det er ingen hemmelighet at det er mye arbeid å starte en bedrift. Enten det er du eller noen du kjenner som står for etableringen, så er arbeidsmengden den samme. En viktig del av dette arbeidet er å planlegge. Få med så mange detaljer som overhodet mulig.

Viktigheten av planlegging gjelder imidlertid ikke bare når du skal starte en bedrift. Det gjelder også når du skal bruke sosiale medier i forbindelse med markedsføring. De fleste vet eller kan se for seg at det ikke er bare-bare å starte en bedrift, og det er ikke å bruke sosiale medier i markedsføring heller.

I begge tilfeller er det viktig at du har kunnskap om det du driver med. I tillegg bør du ta i bruk verktøy som kan bidra å gjøre prosessen så sømløs som overhodet mulig. Det innebærer en detaljert sosiale medier strategiplan, for eksempel. Det vil umiddelbart gjøre prosessen mye enklere.

Det finnes også bedrifter som velger å ta i bruk flere plattformer. Da må du ta med dette i beregningen, for sjansen for at én strategi fungerer på tre forskjellige plattformer er veldig liten. I stedet bør du ta deg tid til å utforme en strategiplan som er tilpasset hver enkelt plattform.

SoMe markedsføring med Facebook i spissen

En av plattformene som vil være nyttige i markedsføring er Facebook. Grunnen til det er at det er vilt mange mennesker over hele verden som har Facebook-konto, så dette er en plattform som gir deg enorme muligheter når det gjelder å nå ut til forskjellige mennesker.

Det å markedsføre gjennom Facebook har mange andre fordeler også. En av dem er at det er veldig enkelt å finne ut hvordan det kan gjøres.

Hvis du er litt skeptisk til å ta i bruk Facebook i markedsføringen av bedriften din, så kan vi forsikre deg om at du ikke kommer til å angre.

Du bør naturligvis basere valg av markedsføringsmetode på både vare og målgruppe, men det er uansett veldig sannsynlig at du kommer til å lykkes med markedsføring på Facebook – på en eller annen måte.

Motta 500 ord gratis

Trenger du hjelp til å utforme en publiseringsplan i forbindelse med markedsføring på Facebook? Da har du kommet til riktig sted, for det kan Din Gruppen og Din SoMe hjelpe deg med.

Hos Din Gruppen finner du en merkevare ved navn Din SoMe. Vi er et profesjonelt tekstforfatterteam med mange års erfaring innenfor både innholdsproduksjon og media. Det betyr altså at vi vil være et godt valg dersom du er på jakt etter noen som kan hjelpe deg med dette.

Har du benyttet deg av våre tjenester før? Hvis du ikke har det, så betyr det at du antageligvis er en ny kunde. Hos Din Gruppen får alle nye kunder et tilbud om å motta 500 ord gratis. Det er uforpliktende tilbud, noe som betyr at du kan teste oss ut først og så bestemme deg etterpå.

Har du lyst til å motta 500 ord gratis fra oss? Da trenger du bare å takke ja til dette tilbudet, og det gjør du veldig enkelt ved å fylle ut skjemaet nedenfor.