Firmaprofil på LinkedIn
Med en firmaprofil på LinkedIn har du en ypperlig plattform for markedsføring og nettverksbygging. LinkedIn kan nesten betraktes som «bedriftenes Facebook», og er en sosial plattfom med tusenvis av norske bedrifter og arbeidstakere.
Din firmaprofil på LinkedIn vil være en informasjonskilde for både potensielle kunder, ansatte og samarbeidspartnere. Profilen fungerer som et visittkort, og bør gi et helhetlig inntrykk av bedriftens produkter, tjenester og visjoner.
Med en vellykket firmaprofil på LinkedIn kan du potensielt tiltrekke nye kunder. Driver du med B2B-salg kan du nå ut til mange beslutningstakere via plattformen. Husk også at profilen kan ha innvirkning på bedriftens omdømme, og du bør derfor sørge for at den er best mulig!
Hvordan lage firmaprofil på LinkedIn?
Dersom bedriften din ikke har en firmaprofil på LinkedIn allerede, er det på høy tid. Heldigvis er det veldig enkelt å sette i gang.
Følg stegene nedenfor, og lag din egen firmaprofil på LinkedIn:
- Klikk på ikonet «Arbeid» oppe til høyre på LinkedIn sin hjemmeside
- Velg «Opprett bedriftsside»
- Velg relevant sidetype (f.eks. «Små bedrifter», «Presentasjonsside» eller «Middels til store bedrifter»
- Legg inn opplysninger om bedriften
- Marker verifiseringsboksen. Her bekrefter du at du kan opprette firmaprofil på LinkedIn på vegne av bedriften.
- Velg «Opprett side»
- Bygg din firmaprofil på LinkedIn
Hva bør en bedriftsside på LinkedIn inneholde?
Med en forseggjort firmaprofil på LinkedIn kan du forbedre bedriftens tilstedeværelse på den populære plattformen. Husk at profilen din bør være like innbydende og forseggjort som butikkvinduet ditt eller nettsiden din!
En firmaprofil bør være utfyllende, men samtidig oversiktlig og ryddig. Her er noen av elementene som bør inkluderes i en bedriftsprofil på LinkedIn:
- Beskrivelse av hva bedriften gjør
- Link til bedriftens hjemmeside
- Logo
- Adresse
- Kontaktinformasjon
- Hashtags
- Engasjerende innlegg
LinkedIn som plattform for SEO
Det mange ikke tenker på, er at en firmaprofil på LinkedIn kan tiltrekke seg trafikk via søkemotorer som Google. Dersom du søker på produkter, tjenester eller bedrifter i Google, vil ofte LinkedIn-profiler dukke opp i søketreffene.
Du kan nemlig inkludere relevante søkeord i en firmaprofil på LinkedIn. Driver du for eksempel en sportsbutikk, kan du inkludere søkeord som «treningsutstyr», «slalåmski til barn» eller lignende. Tiltrekk trafikk til din LinkedIn-side, og driv trafikken videre til bedriftens nettside!
SEO eller søkemotoroptimalisering er viktig for å sikre en tydelig tilstedeværelse i søkemotoren. Husk at de fleste kjøp starter med søk i Google. Derfor er det en stor fordel om din firmaprofil på LinkedIn dukker opp øverst blant Googles søketreff!
Del innlegg og annonser på LinkedIn
Med en firmaprofil på LinkedIn får du også en ypperlig plattform for markedsføring. Du kan dele innlegg via profilen din, og holde nettverket ditt oppdatert på faglig innhold og tilbud.
Driver du med B2B-salg er plattformen helt super. Dette fordi du kan nå ut til mange bedrifter og beslutningstakere! Husk at du kan lage LinkedIn-annonser, og velge nøyaktig hvilke grupper som skal kunne se dem.
Driver du for eksempel med produksjon av treningsutstyr? Da kan du velge at innkjøpsansvarlige i sportsbutikker skal se annonsene dine. Målrettet markedsføring er lekende lett med LinkedIn sitt brukervennlige annonseverktøy.
Få hjelp med din firmaprofil på LinkedIn
Mangler bedriften din en god firmaprofil på LinkedIn? Bedriftsprofilen din fungerer nesten som et visittkort, og bør gi potensielle kunder et godt inntrykk. En søkemotoroptimalisert og forseggjort bedriftsprofil vil kunne gangne bedriften på mange plan.
Er du usikker på hvordan du setter opp en gunstig firmaprofil? Eller trenger du kanskje hjelp med konverterende innhold og annonser som kan deles på LinkedIn? Da finnes det hjelp å få.
Din SoMe har ekspertise på området, og hjelper deg med å lage en best mulig firmaprofil på LinkedIn. Vi sørger for at bedriften din kan nå ut til enda flere, på en effektiv og kostnadseffektiv måte.
Kontakt oss i dag for hjelp med bedriftsprofilen på LinkedIn!